Samenwerking Fysiotherapie Olst met medipoint
Soms gebeurt er iets… dan heb je opeens een hulpmiddel nodig!
In samenwerking met Medipoint regelen wij het uitlenen of huren van de nodige hulpmiddelen, ook voor de periode na een operatie. Sommige hulpmiddelen, zoals krukken en looprekken, douchekrukjes en een rolstoel of een rollator, hebben wij standaard op voorraad. Heeft u een ander hulpmiddel nodig, neem dan contact met ons op, we bestellen we het graag voor u.
Voor de loophulpmiddelen wordt door Medipoint een vergoeding gevraagd. Het gebruik wordt namelijk niet vergoed door een zorgverzekeraar. Wanneer u lid bent van Carinova of een andere thuiszorgorganisatie, dan wordt het lenen van loophulpmiddelen voor een aantal weken door hen vergoed (uw thuisorganisatie kan u hierover meer informatie geven).
Andere artikelen worden vaak door de zorgverzekeraar vergoed (neemt u hierover zelf contact met uw zorgverzekeraar op).
Hoe gaat het in zijn werk
Wanneer u een hulpmiddel nodig heeft, dan kunt u op werkdagen tussen 8.00 en 15.30 uur terecht in onze praktijk. De praktijkondersteuner zal samen met u een vragenlijst doorlopen om de administratie voor het te lenen hulpmiddel of de hulpmiddelen in het systeem van Medipoint te verzorgen.
Wat vragen wij voor de administratieve verwerking:
- Naam en voorletters van de gebruiker
- Adres, postcode en woonplaats
- Geboortedatum
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Eventueel: lidmaatschapsnummer thuiszorgorganisatie
Het hulpmiddel of de hulpmiddelen kunt u, wanneer we ze op voorraad hebben, direct mee nemen, een bevestiging van uw bestelling ontvangt u op de mail en wanneer dat van toepassing is krijgt u vanzelf een rekening van Medipoint thuisgestuurd.
Wanneer u het hulpmiddel of de hulpmiddelen niet meer nodig heeft, dan kunt u ze op werkdagen tussen 8.00 en 15.30 uur weer bij onze praktijk komen inleveren. Na de administratieve verwerking krijgt u via de mail een bevestiging van inlevering thuisgestuurd.
Mocht u artikelen thuis bezorgd willen hebben buiten onze openingstijden of grote artikelen willen bestellen zoals een laag/hoog bed, dan kunt u zelf telefonisch contact opnemen met Medipoint via: 088 - 10 20 100 of hen een e-mail sturen met een terugbelverzoek (zie website Medipoint.nl - 'contact').